Wil jij als leraar vanuit jouw passie en ervaring studenten in zorg en welzijn opleiden? En samen met hen werken aan hun beroeps-competenties en beroepshouding? Ben je geïnteresseerd in een gezonde leefstijl, sport, beweging, voeding, de ontwikkeling van mensen, het menselijk lichaam en de verzorging daarvan? Kies dan voor de opleiding leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Gezondheidszorg en Welzijn aan Hogeschool Utrecht!
Deeltijdopleiding Leraar Gezondheidszorg en Welzijn: studenten in overleg tijdens een les

Bij de opleiding tot leraar Gezondheidszorg en Welzijn tweedegraads aan Hogeschool Utrecht til je jouw vakkennis en ervaring, binnen het beroepsonderwijs, naar een hoger niveau en sluit je aan bij innovatieve en maatschappelijke ontwikkelingen binnen zorg en welzijn.

Vraag persoonlijk advies

Heb je een vraag? Neem contact op met docent en intakecoördinator Karin van Gorkum via karin.vangorkum@hu.nl. We helpen je graag verder!

Stuur een mail

Aanmelddeadline t/m 31 augustus en t/m 31 december
Startmoment 1 september en 1 februari
Lesdata Je volgt één dag per week lessen op de hogeschool, de dinsdag.
Studie-investering Ongeveer 40 uur per week, waarvan 30 uur zelfstudie
Collegegeld € 2314 (vrij van btw)

Dit is het minimale collegetarief (vrij van btw). Het exacte tarief bereken je via de collegegeldmeter.

Bekijk de financieringsmogelijkheden van de Lerarenbeurs

Locatie Padualaan 97 Utrecht
Diploma Bachelor of Education (BEd)
Toelating Bekijk de toelatingseisen
Croho-naam B leraar vo 2e gr Gezondheidszorg & Welzijn
Croho-code 35388
Leraar Gezondheidszorg en Welzijn, tijdens de opleiding
De opleiding

Leer om je kennis en ervaring te delen

Je leert tijdens de opleiding hoe je jouw kennis en ervaring overbrengt op je leerlingen met vakken als didactiek en pedagogiek. Daarnaast staan vakinhoudelijke onderwerpen centraal, zoals voeding, gezondheidszorg en anatomie.

Leraar Gezondheidszorg en Welzijn, carrièreperspectief
Carrièreperspectief

Aan de slag als leraar zorg & welzijn

Met je diploma mag je lessen gezondheidszorg en welzijn of verzorging geven in de onderbouw van havo en vwo, het vmbo, mbo, het praktijkonderwijs en in het volwassenenonderwijs.

Zin om te beginnen?

Meer weten?

De belangrijkste informatie op een rij.

Je persoonlijke leerroute

Bij Hogeschool Utrecht studeer je flexibel. Samen met je studieadviseur bepaal je je eigen studietempo, de volgorde van modules en je toetsmomenten. Zo kun je je studie afstemmen op je werk- en privésituatie en kennisniveau.

Wil je een losse module volgen?

Heb je al een bevoegdheid maar wil je je verder professionaliseren? Dan kun je er ook voor kiezen om een of enkele module(s) los te volgen.

Wat kost een hbo-opleiding?

Bereken met de collegegeldmeter van Hogeschool Utrecht hoe hoog jouw collegegeld uitvalt. Voor boeken en andere lesmaterialen ben je per jaar ongeveer € 350 kwijt.

Wil je als leraar een opleiding volgen? Dan ontvang je met een lerarenbeurs een flinke vergoeding!

En misschien kom je (ook) in aanmerking voor andere subsidies. Kijk hiervoor op DUO.

Waarom Leraar Gezondheidszorg en Welzijn studeren bij de HU?

• Actuele en activerende lessen.

We besteden veel aandacht aan wat er gebeurt binnen het thema zorg en welzijn. Je ontwerpt lessen die hierbij aansluiten en die jongeren aanspreken.

• Twee startmomenten per jaar.

Je kunt twee keer per jaar starten met de opleiding: 1 september en 1 februari.

• Persoonlijke aandacht voor elke student.

Docenten weten wie je bent en bepalen met jou je programma. Zo maak je jouw ideale combinatie van studie, werk en privé.

Leraar Gezondheidszorg en Welzijn, gebouw Padualaan 97

Interesse in de bachelor Leraar Gezondheidszorg en Welzijn tweedegraads?