Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Als docent aardrijkskunde voor de klas staan? Als je houdt van alles wat met de aarde te maken heeft en je kennis graag overdraagt, is de deeltijdopleiding hbo leraar aardrijkskunde tweedegraads wat voor jou.
Top-opleiding 2017

Topopleiding

Deze opleiding is door de Keuzegids hbo 2023 beoordeeld als topopleiding en behoort in het vakgebied tot de beste.

Je gaat tijdens de opleiding aan de slag met je eigen leerdoelen en bepaalt zelf in welk tempo je deze haalt.

Vraag persoonlijk advies

Heb je een vraag? Neem contact op met docent Gerhard van der Pot via gerhard.vanderpot@hu.nl. We helpen je graag verder!

Stuur direct een mail

Aanmelddeadline t/m 31 augustus en t/m 31 december
Startmoment 1 september en 1 februari
Lesdata Dinsdag
Studie-investering Circa 29 uur per week, exclusief stages
Collegegeld € 2314 (vrij van btw)

Bereken welk tarief voor jou geldt.

Bekijk de financieringsmogelijkheden van de Lerarenbeurs.

Locatie Padualaan 97 Utrecht
Diploma Bachelor of Education (BEd)
Toelating Bekijk de toelatingseisen
Croho-naam B leraar vo 2e gr Aardrijkskunde
Croho-code 35201
Leraar Aardrijkskunde, tijdens de opleiding
De opleiding

Haal je tweedegraads lesbevoegdheid

Om je kennis van Aardrijkskunde over te brengen aan leerlingen, leer je meer over Aardrijkskunde, Onderwijskunde en Didactiek. Ook ga je meerdere keren op excursie in Nederland en Marokko.

Leraar Aardrijkskunde, carrièreperspectief
Carrièreperspectief

Breng je kennis over in de klas

Dagelijks draag jij je kennis van Aardrijkskunde over aan leerlingen. In de onderbouw van de havo of het vwo of in het beroepsonderwijs vmbo en mbo.

Zin om te beginnen?

Meer weten?

De belangrijkste informatie op een rij.

Je persoonlijke leerroute

Bij Hogeschool Utrecht studeer je flexibel. Samen met je studieadviseur bepaal je je eigen studietempo, de volgorde van modules en je toetsmomenten. Zo kun je je studie afstemmen op je werk- en privésituatie en kennisniveau.

Wil je een losse module volgen?

Heb je al een bevoegdheid maar wil je je verder professionaliseren? Dan kun je er ook voor kiezen om een of enkele module(s) los te volgen.

Wat kost een hbo-opleiding?

Bereken met de collegegeldmeter van Hogeschool Utrecht hoe hoog jouw collegegeld uitvalt. Per studiejaar ben je ongeveer € 200 kwijt aan boeken en studiemateriaal, exclusief studiereizen.

Wil je als leraar een opleiding volgen? Dan ontvang je met een lerarenbeurs een flinke vergoeding!

En misschien kom je (ook) in aanmerking voor andere subsidies. Kijk hiervoor op DUO.

Waarom Leraar Aardrijkskunde studeren bij de HU?

• Bepaal je eigen tempo

Studeren naast je baan lukt het beste als je je eigen tempo volgt. Bij Hogeschool Utrecht werk je aan je eigen leerdoelen in je eigen tempo.

• Volg innovatieve lesvormen

Alleen in de klas zitten is niet meer van deze tijd. Daarom biedt Hogeschool Utrecht innovatieve lesvormen en leer je vooral in de praktijk.

• Krijg persoonlijke begeleiding

Je bent aan Hogeschool Utrecht geen nummer. Docenten kennen je persoonlijk en bekijken jouw persoonlijke behoeften.

Leraar Aardrijkskunde, gebouw Padualaan 97

Interesse in de bachelor leraar aardrijkskunde?