VR in het onderwijs

We vragen van leerlingen en studenten regelmatig om zichzelf en hun werk te presenteren. Presenteren wordt gezien als een essentiële ‘21st Century Skill’, maar is voor veel leerlingen, studenten én beginnende docenten een drempel. Hoe kan deze drempel worden weggenomen? Hoe leer je presenteren? De inzet van Virtual Reality (VR) maakt het mogelijk om een pitch te oefenen in een virtuele omgeving voor een klein, middelgroot of groot publiek. 

Belangrijker nog: dankzij geavanceerde techniek is het mogelijk gedetailleerde en analytische feedback te verkrijgen op non-verbale gedragsaspecten (zoals oogcontact, houding, gebaren en stemgebruik). Zowel direct tijdens de presentatie (immediate feedback) als achteraf (delayed feedback). 

Hogeschool Utrecht heeft een innovatieve app ontwikkeld die ervoor zorgt dat de VR techniek voor iedereen bereikbaar is. Deze complete leeromgeving is gebaseerd op onderwijskundige principes volgens Van Ginkel et al. Hiermee kunt u uw leerlingen of studenten laten oefenen met hun presentatievaardigheden. 

U schaft een licentie aan voor alle leerlingen/studenten en hiermee kunnen zij niet alleen nú oefenen, maar gedurende hun hele school/studie loopbaan hun ontwikkeling monitoren. Wilt u meer weten over de mogelijkheden van de app voor uw leerlingen/studenten, dan kunt u contact opnemen met stan.vanginkel@hu.nl.

 

 

 

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten