7 juni 2012 Personal Branding

Tessa Faber bezorgt ons een in het oog springend personal brand

 Op donderdag 7 juni 2012 vond alweer de laatste bijeenkomst van de alumnivereniging van dit studiejaar plaats.  We hadden Tessa Faber van Making Sense bereid gevonden ons wegwijs te maken in de wondere wereld van Personal Branding.

 En ook al was ze wat oververhit door lichte autopech, wat deed ze dat leuk! Aan de hand van haar eigen personal brand en een theoretisch kader loodste ze ons door een aantal oefeningen die uiteindelijk leidden tot een nieuw concept personal brand voor elk van de aanwezigen. Concept, want zoals Tessa zelf zegt, de beste ingevingen komen niet tijdens zo’n workshop maar tijdens het strijken, als je alles nog eens op een rijtje zet.

 De evaluatieronde leerde ons dat er een aantal eyeopeners  was geweest:

  • Als je je profileert n.a.v. een advertentie waarin 7 competenties worden gevraagd, neem dan niet de 7 competenties één op één over in jouw profiel; beperk je tot drie, dat is krachtiger;
  • Selecteer maximaal drie bijvoeglijk naamwoorden die jou omschrijven en die jou onderscheiden van anderen;
  • Vermijd dooddoeners (‘enthousiast’) en vaagwoorden (‘proactief’), kies eens een synoniem voor een veelgebruikt woord (‘stoutmoedig’),
  • Wees voorbereid om uit te leggen wat je onder jouw omschrijving verstaat
  • Zorg dat je personal brand een functie bevat zoals ‘talent coach’, ‘HR-manager’ of ‘recruiter’ en niet iets algemeens als ‘afgestudeerde’, ‘medewerker’ o.i.d.

 Wij bedanken alle aanwezigen voor hun enthousiaste participatie en Tessa voor haar inspirerende en energieke workshop!

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten