30 januari 2014 Zakelijke Zingeving

Op donderdag 30 januari organiseerde alumnivereniging De Nijenburgh een themabijeenkomst. Het thema van deze bijeenkomst was Zakelijke Zingeving. De avond werd georganiseerd in samenwerking met Arjan Blanken en Peter de Knegt van Buro Moed.

Er waren bijna dertig leden aanwezig op de bijeenkomst. Na de inloop en de introductie begonnen de sprekers met een informele quiz, waarbij op een interactieve en speelse manier het centrale onderwerp werd geïntroduceerd. Na de quiz gingen de sprekers de diepte in met een interessante opdracht, waarbij de aanwezige alumni tot het inzicht kwamen welke invloed het gedrag van de ouders heeft op het eigen gedrag. Deze invloed blijkt zeer groot te zijn. Dit werd door nagenoeg alle deelnemers bevestigd met levendige voorbeelden.

Een van de sprekers stelde vooraf als doel dat de bijeenkomst geslaagd zou zijn als iedereen met meer vragen weg zou gaan dan waar zij mee gekomen waren. Gezien het grote aantal gestelde vragen is deze doelstelling merkbaar gerealiseerd. Het was duidelijk dat de sprekers iets los hadden gemaakt en de leden voldoende stof tot nadenken hadden gegeven.

De themabijeenkomst werd afgesloten met een drietal elevator pitches van alumni die een baan of een opdrachtgever zoeken. We hebben vernomen dat dit inmiddels al de eerste vruchtjes heeft afgeworpen! Na de pitches verplaatste het gezelschap zich grotendeels naar de bar voor de borrel. Dit keer was de belangstelling voor de borrel opvallend groot, wat het tot een erg gezellige afsluiting maakte. Rond half elf was de borrel afgelopen en vertrokken de laatste deelnemers naar huis. Lichtelijk verward en (volgens de massaal ingevulde evaluatieformulieren) zeer tevreden.

U kunt de gemaakte foto’s terugkijken in de fotogalerij.

We willen iedereen bedanken voor de actieve inbreng en de gezelligheid. Op 20 maart organiseren we onze volgende themabijeenkomst. Dit keer gaat de bijeenkomst over effectieve dossiervorming en arbeidsrecht. De avond wordt georganiseerd in samenwerking met Raymakers van der Bruggen. U kunt zich uitsluitend hier aanmelden.

Tot slot: als u geïnteresseerd bent in Zakelijke Zingeving en Buro Moed, kunt u zich aanmelden voor de maandelijkse nieuwsbrief van Buro Moed. Uitschrijven kan ook via deze link.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten