Ben je toe aan een volgende stap in je carrière en houd je je graag bezig met het maken van prognoses en slimme bedrijfsanalyses? Na de hbo-opleiding Finance & Control (voorheen Bedrijfseconomie) in deeltijd ben jij als finance professional een volwaardige adviespartner voor het management van het bedrijf bij financiële beslissingen.

Finance & Control: flexibel studeren

Video afspelen Twee deeltijdstudenten praten op het dakterras

De deeltijdopleiding Finance & Control richt zich op zowel beginnende als ervaren professionals. De opleiding is opgebouwd rondom actuele thema's. Deze sluit je af met een concreet product, bestemd voor je eigen organisatie. Dit kan een tax-analyse zijn maar ook een financieringsplan of een diepgaande analyse van een jaarverslag. Tijdens de opleiding werk je niet alleen aan je professionele skills, maar ook aan je persoonlijke ontwikkeling zodat jij straks het verschil kunt maken.

Aanmelddeadline t/m 31 augustus (voor startmoment september)
t/m 31 december (voor startmoment februari)
Startmoment 2 keer per jaar: september en februari
Lesdata 5 lesdagen in een lesblok van 10 weken, deels op vrijdag (14.00 - 20.30 uur) en op zaterdag (10.00 - 16.30 uur)
Studie-investering Circa 15 tot 20 uur per week
Collegegeld € 2314 (vrij van btw)

Dit is het minimale collegegeldtarief per jaar. Bereken welk tarief voor jou geldt.

Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten.

Locatie Padualaan 101 Utrecht
Diploma Bachelor of Science (BSc)
Toelating Bekijk de toelatingseisen
Croho-naam B Finance & Control
Croho-code 35520
Finance & Control, tijdens de opleiding
De opleiding

Vergroot je financiële kennis en talenten

Financiële gegevens begrijpen, analyseren en interpreteren. Daar draait het om in deze studie. Ga aan de slag met organisatieanalyses, financiële administraties en fiscale vraagstukken. In jouw eigen tempo.

Finance & Control, carriereperspectief
Carrièreperspectief

Diploma op zak. En nu?

Als finance professional ben jij dé expert op financieel gebied. Je richt processen in en verzamelt, analyseert en presenteert informatie. Dit doe je bijvoorbeeld als controller of financieel adviseur.

Online open avonden

Bezoek onze online open avonden tussen 28 mei en 7 juni. Wij staan klaar voor jou en je vragen.

Zin om te beginnen?

Onze docenten en studenten zitten klaar om je persoonlijk advies te geven

Vraag persoonlijk advies

Heb je een vraag? Neem contact met ons op via fcdeeltijd@hu.nl. We helpen je graag verder!

Stuur direct een e-mail

Je persoonlijke leerroute

Bij Hogeschool Utrecht studeer je flexibel. Samen met je studieadviseur bepaal je je eigen studietempo, de volgorde van modules en je toetsmomenten. Zo kun je je studie afstemmen op je werk- en privésituatie en kennisniveau.

Wat kost een hbo-opleiding?

Ben je benieuwd naar de kosten voor de opleiding Finance & Control? In de collegegeldmeter bereken je eenvoudig hoeveel collegegeld je betaalt. Voor boeken en andere lesmaterialen ben je elk jaar ongeveer € 500 kwijt.

Waarom Finance & Control studeren bij de HU?

• Verzilver je werkervaring

Heb je al de nodige werkervaring op hbo-niveau? Maak dan opdrachten of toetsen zonder de colleges te volgen. Zo studeer je snel en efficiënt.

• Volg praktijkgericht onderwijs

Het onderwijs sluit naadloos aan op je werksituatie. In de praktijkopdrachten werk je aan een tax-analyse of financieringsplan dat je meteen kunt inzetten.

• Werk aan je persoonlijke ontwikkeling

Je werkt aan je professionele skills, maar ook aan je persoonlijke ontwikkeling. Er loopt een speciale leerlijn door de hele studie.

Interesse in de bachelor Finance & Control?

Vragen over deze opleiding?